събота, февруари 23, 2008

Увеличаваме "линковата маса" - метод 1

Пред много от вас възниква въпроса, как аджаба да увелича "линковата маса" към моя сайт?
Методите са много и различни.
1 - ви метод.
Най-простия и елементарен.
Ще започнем с него.
Регистрация в общотематически и тематически каталози.
Каталозите се делят на 3 вида:
- Бели - това са каталозите които нас ни интересуват. Те приемат сайтове (с или без модерация) и поставят директен линк без никакви условия.
Към белите се отнасят и платените.
- Сиви - това са каталози които изискват обратен линк. т.е. за да поставят вашия линк, вие трябва да поставите техен или на техен "спонсор" на вашия сайт.
Такива каталози не представялват интрес и не си струва загубата на време.
- Черни - това са каталози, които изискват от вас обратен линк, но след месец-два, свалят вашия линк.

Искам да уточня, че регистрацията в каталози като цяло вече няма почти никаква тежест, освен регистрация в някой каталози като DMOZ напр.
Ще попитате защо.
Много просто, по същество каталозите не дават никаква полза за потребителя и се явават нещо като дорвеи.
Но въпреки всичко това трябва да бъде 1-та крачка при популяризирането на своя сайт.
Как да намеря такива каталози, ще попитате.
За по-напреданлите има специални програми и скриптове - парсери.
С тях по определени парамтетри, можете да съберете хиляди каталози.
По-простия начин е да въведем търсената дума в Гугъл, например - addurl
Има около 10-15 типа каталози, които са най-популярни. Всеки от тях има някаква особенност, по която можете да търсите такива каталози.
Друг начин е да намерите такива готови бази и да ги използвате.
Трети начин е да купите такива бази - в англо и рускоезичната част на интернета има огромен брой предложения.
Ако трябва да съм честен, безплатните бази са пълни с много мъртви, забанени, заразени с вируси сайтове или такива които искат платени регистрации, използват редирект, забанени от търсачките и т.н.
Но всеки сам решава как да събира своята база - купена, безплатна или сам да си я събере.