понеделник, февруари 25, 2008

Семантическо ядро

Много от вас сигурно са срещали тези думички, ама не са напълно наясно какво представляват.
А умни чичковци предлагат срещу 50-100-200лв, да ви направят подробен анализ на сайта и да ви съставят семантическото ядро.
Звучи като заклинание на шамани, но ще обясня колкото мога кратко същноста на тези думички.
Семантическото ядро - това са ключовите думи по които искате да ви намират.
Също така им казват и (startpoints) или входни точки.
Но всичко не е толкова просто, колкото изглежда.
Семантическото ядро е тясно свързано с целевата аудитория на сайта.
И много често големия трафик, не носи очакваните продажби.
В тази статия, ще се опитам да обясня защо се получава така.
При съставяне на семантическото ядро съществуват три основни групи на поведение на посетителите

- трансакционни запитвания към търсачките:
Това са запитвания от хора които са готови да купят и търсят най-подходящото предложение.
Например имаме сайт за продажба на мобилни телефони.
Ако посетителя търси в търсачката запитване "цена Нокиа 8800" е ясно, че това е посетител който е готов да купи и търси най-изгодното предложение.
При оптимизация на текста по такива запитвания трябва кратко и ясно да напишите вашите предимства и да привлечете вниманието на посетителя, за да избере именно вас.
Това са и така наречените целеви посетители.

- информационни запитвания:
Запитвания с цел събиране на информация за бъдеща покупка.
Ако посетителя търси "Нокиа с фотокамера", то означава че е в момент на избор и сравняване на модели.
Оптимизацията под такива запитвания е малко по-различна. Трябва да предоставите списък на всички модели които имат фотокамера и възможност за избор и сравняване на моделите по възможности и цени.
Също така в текста можете да включите ненатрапващи се съобщения, които да подканят посетителя да направи осъзнат избор и да извърши покъпката, без да иде на друг сайт.
Това може да са обяви за акции от рода на - "Днес при покупка, доставката е безплатна" или "Поръчайте днес и получете подарък"

- съпътстващи запитвания:
Най-сложните за определяне, за който не може твърдо да се каже какво именно искат.
Ако посетителя търси просто "Нокиа" то не е ясно какво иска и очаква.
Оптимизацията под "Нокиа" ще бъде най-скъпа и трудоемка, но оправдана ли ще е?
Моето мнение - "НЕ!"
Ако излезете на предни позиции по думата Нокиа, ще имате огромен трафик, но това не означава че ще носи печалба във вида на продажби и сайтове с по-малко трафик, но по-правилна оптимизация ще имат много по-големи печалби заради по-добрата конвертация (посещения/продажби)
И няколко съвета в края.
Никога не слагайте повече от 2-3 ключеви думи на една страница (не се опитвайте да набутате всички ключови думи в главната страница)
При съставяне на мета-таговете изхождайте от принципа - всяка страница свой мета-таг, уникален и не повтарящ се.