Дайте да поговорим за това как да превърнем трафика в $$$.
Колко го умеят?
Повечето си мислят, че като развесят рекламните карета на АдСенса (AdSence) и ще потекат реки от пари? :)
За съжаление в повечето случаи, повечето остават само със своите надежди и даже не могат да дочакат момента да получат първия си чек или го събират в течение на цяла година.
Но да виним АдСенса смисъл няма, те тяхната си работа са я свършили и явно грешките трябва да търсим в себе си.
В тази статия, ще засегна теоритическата страна на въпроса.
Възможноста да се вадят пари от собствения сайт или блог посредством АдСенса е нещо много добро, за разлика от партнерските програми където нямаш контрол над съдържанието което е на своя сайт.
И колкото е по-тематичен и качествен сайта ти, толкова повече рекламодатели ще са готови да оставят част от рекламния си бюджет именно на твоя сайт.
Както пишат във всички книги по оптимизация - The Content is King
По принцип в мънимейкърството в интернет има две теории.
Първата казва, че колкото по-успешно популязираш своя сайт, толкова повече ще печелиш на контекстната реклама от трафика.
И Убмастера контролира целият процес.
Втората казва - работи над контекста и рекламодателя сам ще се появи.
Да, но трафик без качествен контекст и качествен контекст без трафика не носят пари.
Значи трябва да обединим двата принципа в един общ.
Нека се абстрахираме от всякакви сателити, сайтове създадени на основата на размножени статии, без уникален контент и т.н.
Тяхната цел е съвсем друга.
Нека говорим за качествени сайтове, кото са създадени за човека, а не за ботовете на търсачките.
АдСенса не е мигащи банери които дразнят окото и нервите, със съмнително естетическо качество.
АдСенса е механизъм, който се вписва органично в дизайна на твоя сайт и е неразделна част от него.
Просто трябва да накараш посетителя да направи осъзнат избор да кликне на обявлението което вижда.
По този въпрос много е изписано и няма много да се разпростирам.
Само с няколко думи ще напомня, че рекламните карета най добре е да се разполагат след текста. Това е с цел когато човек е прочел материала на страницата, да направи своя избор и да кликне на рекламата.
А ако е в началото на текста (както е в повечето случаи), то даже и да кликне, избора няма да бъде осъзнат и клика може да не се отчете или да се заплати мизерно.
Слагайте на главната страница АдСенс - контекстна реклама!
Обърнете внимание колко хора напускат сайта ви именно с главната страница!
Защо трябва да затворят браузера, когато можете да им дадете шанс да кликнат на линк, който ще ги заинтересува, а вие да получите от това пари???
За цветовата гама няма да говоря.
Само ще кажа че майката на успеха е експеримента.
Експериментирайте!
Удобството е че можете ежедневно да правите промени и да наблюдавате своя CTR в реално време.
CTR в рамките на 1.5% се счита за мн.добър!
Ако вашият е повече, то браво на вас!
Ако е по-малко, стремете се да го постигнете.
Та да се върна на контента.
Максимализацията на печалбата от контента изисква оптимизация на самия контент.
т.е.
Колкото е по-добър контента (съдържанието) на сайта ви, толкова повече пари ще привлечете от рекламодателите.
Оптимизацията на контента става в два етапа, когато става въпрос за вътрешните страници на сайта.
Етап първи - избираме правилно ключовите думи.
Ако създавате контент, "наточен" под конкретни ключови думи, то тябва да го правите по тези фрази или думи, които имат съществена цена при клика. Така че непременно погледни на тяхната популярност.
Не е тайна, че за англоезичните сайтове, най-платени са финансии, застраховки, недвижимост, медицина.
Втори етап - вторични ключови думи.
Това са думите които трябва да бъдат като продължение и тясно свързани с тематиката на страницата.
Дойдохме и до същноста на темата.
Ето условията за правилното оптимизиране на контента под контекстната реклама в АдСенса.
Гиперонами – думи, имащи по-широк смисъл но тясно свързани с ключовите думи.
Хипоними – уточняващи думи, по-конкретни от хиперонимите, но също така свързани с ключовите думи.
Мероними – думи, като част от предложенията, обясняващи смисъла на ключа (например, «вълнена» и «на главата» отнася се към думата «шапка»).
Холоними – дума, сведена в една цяла част с предложението (например, «шапка» - това е холоним на «вълнена» и «на главата»).
Също така, за контента е важна таксономията – когато документите на сайта се организоват в логически групи, изходя от тяхното съдържание. В идеалния случай, трябва да се получи нещо като "матрьошката", но съставните фигури не трябва да са повече от три.
За да разберете коя таксономия е най-популярна в вашата тема, можете да погледнете резултата на първите да кажем 30 сайта в Гугъл и да ги проанализирате.
Разбира се, че работата е много, но си струва да се направи.
Няколко примера по терминологията:
Хипероним. Животно. Всяка една мишка, котка и т.н. се явява животно. Ако вземем "работна тема" то ето една хиперонична връзка: «облицовъчен материал – цокълен сайдинг».
Хипоним – всичко е наобратно. Мишка, котка – това са животни. Цокълен сайдинг – това е облицовъчен материал.
Много е важно да разбирате, кое за вашият контекстен проект е приоритетно и определящо – хипроним или хипоним.
Мероним – цокълен, винилов, алуминиев, вертикален, хоризонтален.
Това всичко се отнася към «сайдинга». Меронимите са изключително полезни и благодарение на тях можете за вържете ключовите думи към съдържанието на страницата.
Холоним – Тук пак всичко е на обратно :-) Винилов сайдинг, цокълен сайдинг, хоризонтален сайдинг, а може да ги наречете и просто «панели», например.
И в самия край да обобщя, от меронимите се създава таксономията!
И колкото са повече, толкова е по-широка таксономията на сайта, повече страници на сайта, съответсвено контент, трафик и $$$ :)
Аз се уморих да пиша, а вие сигурно да четете всякакви глупости :)
неделя, март 30, 2008
Монетизиране на трафика или MoneyMaker-ство
Етикети: Гиперонами, Таксономия, Хипоними, Холоними, Adsense, Meроними, MoneyMaker
Хареса ли ти статията? Абонирай се по RSS и получавай най-новите обновления моментално!
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
4 коментара:
вляво пише "аудит ". Промени го на "одит" (според мен така е по-правилно). Успех с блога. Мисля, че е доста полезен.
Мерси, прав си, поправих го :)
Руския и българския са много близки и често се случва да ги бъркам :)
Наистина се надявам да е полезен за тези които се интересуват по-сериозно от СЕО.
то вече всеки който е с блог се интересува. А всеки трети пише за СЕО и малко пазара е един никакъв. Аз затова бягам от тези ниши.
Пазара в България не ме вълнува :)
Тук и така имам работа.
А пиша за удоволствие и за това че реално полезна информация много-много няма или е остаряла.
А аз всеки ден намирам нещо ново и полезно.
Защо да не го споделя?
Още повече, че сам разбирам че пазара в България на този вид услуги е малък.
Хората не печелят достатъчно, за да дават по хиляда-две хиляди $ за оптимизация.
Блога е именно за такива хора, които нямат на този етап възможност да плащат, но имат какво да предложат.
Също така и за желаещи да навлезнат в тази област хора.
Нека опитат, нека експериментират, а виж след време станали и професионалисти :)
Публикуване на коментар