вторник, юни 17, 2008

Определяме "горещите" зони за рекламни блокове

Спонсор на публикацията: Канор - това са качествени мебели, на достъпни цени

В тази статия ще засегна една тема свързана с "мъни мейкърството" или за това как да определим горещите зони на нашият сайт, на всяка отделна страница или раздел.
Много често се сблъсквам със сайтове в които има по 4 и повече рекламни блока на страница.
А от опит мога да кажа, че 1-2, но на правилните места, носят повече кликове от претрупаните сайтове.
Още повече, че посетител попаднал на такива сайтове, обикновенно много бързо ги затваря, защото освен реклама, не може да намери интересуващата го информация.
Много даже и не предполагат, че на някой от блоковете даже няма кликове.
Така че възниква въпроса, как да разберем кои зони са най-активни на нашият сайт.
Много е написано по въпроса, но въпреки всичко моето мнение е че всеки сайт си има своята особеност и не е много правилно да се слага всичко под един знаменател.
Аз лично ползвам един много добър сервис - Click Heat
Сваляте си скрипта, четете инструкцията и след като установите скрипта, ще можете да наблюдавате поведението на посетителите на вашият сайт.
Скрипта се инсталира много лесно. Повечето от настройките можете да ги оставите по подразбиране.
След инсталацията, влезте в админката и там задайте правилните параметри на сайта - активни и пасивни зони (меню, текстов блок и т.н.)
След всички настройки и вкарване на кода в страниците и разделите които ви интересуват ще можете да направите своите анализи за по-нататъшното разположение на рекламните блокове.
Оставете един или максимум два блока в най-активната част на сайта и ще видите как заметно ще се увеличи кликабелноста.

3 коментара:

entwickler каза...

Хареса ми този инструмент. google analytics има подобен feature, но това е доста по-добро. И дава по-точни координати. Сега съм го сложил на два сайта пък да видим :).
мерси

Drago каза...

После напиши резултата :)
Мисля че за всички ще е интересно да научат :)
Аз лично съм много доволен.

entwickler каза...

резултата е, че всичко е сложено както трябва :). А ако сложа на някои места където е горещо е ясно, че те вече няма да са такива, тъй като потребителите са от Г.