неделя, октомври 11, 2009

Влиянието на ключовата дума в името на домейна

Покрай скандала в поредното СЕО състезание, свързан изкупуването на основните домейни от организаторите на състезанието, реших да направя един експеримент, в който да видя как Гугъл аранжира домейните, които имат нужната ключова дума в себе си.
Темата ми е интересна и от друга гледна точка, а и мисля че и за много други ще е интересна, до колкото имам различни проекти, "заточени" под партнерки като Амазон, СJ, E-bay, които сайтове заемат определни ниши и излизат в ТОП-а благодаря и на СЧ думи които влизат в името на домейна.
И това дава някакви поводи за размисъл, как да съставяме правилно такива имена.
Ако трябва да съм честен, резултата се размина с очакванията ми, но доколкото експеримента е достатъчно чист, то мога да вярвам на резултата.
Как беше проведен експеримента.
На 2 домейна, бяха създадени по десет раздела (sub domains) включващи 2 различни думи (на всеки домейн по 1 дума) които не съществуват в БД на Гугъл.
Разделите в менюто бяха наречени по следния принцип:
Пример 1
Пример 2
и т.н.
За 2-та сайта еднакво, като последователноста на разделите също е еднаква за различните варианти.
На самата страница има само една единственна дума - ключовата дума.
На 2-та домейна разделите бяха създавани по един и същи принцип и на двата домейна допълнителната дума е еднаква.

След като Гугъл проиндексира измененията на двата домейна в СЕРП-а се появи следната картинка.
На 1-ва, 2-ра и 3-та позиция се класираха раздели, създадени по следният принцип:
1 място
дума-ключ.сайт.ком
2 място
ключ.сайт.ком
3 място
думаключ.сайт.ком
До тук всичко е еднакво и при 2-та домейна.
Нататък вече има пълно разбъркване и никаква закономерност.
За единия сайта това е
4 място
1ключ.сайт.ком
5 място
ключ1.сайт.ком
6 място
11ключ.сайт.ком
7 място
ключ11.сайт.ком
8 място
5ключ.сайт.ком
9 място
ключдума.сайт.ком - като думата е същата от 3 място, просто са разменени местата.
10 място
ключ5.сайт.ком
За 2-рия сайт ситуацията е следната:
4 място
ключ5.сайт.ком
5 място
ключ11.сайт.ком
6 място
ключдума.сайт.ком - като думата е същата от 3 място, просто са разменени местата.
7 място
5ключ.сайт.ком
8 място
11ключ.сайт.ком
9 място
1ключ.сайт.ком
10 място
ключ1.сайт.ком

Не споря, че тук могат да се правят най-различни варианти и може би при други варианти ще има други резултати.
Но аз взех най-типичните примери за съставяне на домейни, в които има ключови думи.
А те са или добавяне на друга дума слято или чрез дефиз. Или добавяне на цифри, преди или след домейна. Говорим за случая когато ключовата дума вече е заета от някой друг.
В рамките на този опит се вижда еднозначно, че Гугъл харесва най-много варианта нещо_си-ключ.ком, което мен лично много ме изненада.
На 2-ро място идва чистото вхождение по ключа.
3-то място нещо_сиключ.ком, което отново ме изненада.
А варианта ключнещо_си.ком отива в 3-та глуха, съответно на 9 и 6 място, което никак не е добре.
Вариантите с цифрите.
Исках да видя дали гугъл отдава по-голямо значение на по-малките или по-големите цифри. Оказа се, че тук няма никакво предпочитание и никаква закономерност, но понякога домейна с цифрите се класира по-високо от такъв в който има дума и тя е след ключа.
Дано на някой е полезно това инфо.
А и ако някой реши да направи подобен експеримент, да пише :)
По определени причини не искам да публикувам истинските домейни, за това съм дал с примери какво съм правил.