петък, август 12, 2011

Как да подтикнем посетителя към действие

Доста се затрудних с названието на този пост, но се надявам да съм успял с точната формулировка.
Не знам, колко от вас са се замисляли за значението на снимките, които подтикват към някакво действие, как влияят на посетителите.
Някой ги възприемат просто, като оформление на страницата, други, като някаква инфрмация, а трети кликат на тях.
Тези, които кликат са интересни като обект за изследване.
Много от кликовете са несъзнателни.
Какво влияе на тези кликове?
В повечето случаи това не е заради самата информация, за това, как е представена.
Ще покажа пример за "правилни" изображения, на които "кликащите" посетители са повече, отколкото на някой други.




Ще се запитате, "какво ги прави по-особенни и с какво се различават от другите подобни реклами?"
Обърнете внимание на това, на къде са насочени погледите на хората от тези изображения.
Забелязахте ли?
Всички гледат към информацията, която подканва за действие.
Точно е доказано, че най-некликабелни са изображенията, които гледат директно на посетителя.
Човек има рефлекса да гледа там, където гледат другите и това е подсъзнателно.
И именно за това кликовете върху такива реклами са в пъти в повече от тези в които обектът гледа в другата посока или директно на посетителя.
Имайте впредвид тази особенност, ако рекламирате с банери стоки или услуги на своя сайт или ги публикувате на други сайтове.