понеделник, октомври 31, 2011

Печалният ми опит за работа с Бг електронни магазини

Като този опит няма нищо общо със SEO-то.
Но и да мълча, не ми се иска.
Така, че ще карам подред.

В последния месец имах два абсолютно негативни опита за работа с интернет магазините в България.
Преди около месец ми се наложи да избирам кухненско оборудване, до колкото родителите ми са възрастни и за да не ги излъжат или направят грешен избор се заех сам с тази задача.
И до колкото не съм в България, единственния шанс беше да направя избора по интернет. Спрях се на Техномаркет, до колкото имаха магазин в града, където живеят родителите ми. Избрах фурна и котлони за вграждане.
Направих си регистрация и дадох заявка, в която написах и сроковете, които са нужни да се спазят, до колкото в момента на монтирането на кухнята (отделно беше поръчана кухненска мебел), уредите трябва да са на място, за да се монтират.
Позвъних и по телефона за всеки случай, за да ми потвърдят наличието и служителят ми каза, че в близките 2-3 дни ще се свържат с родителите ми по телефона, който оставих за да се разберат за доставката. След което, аз предадох разговора на майка ми и и казах да очаква обаждане и да си носи телефона навсякъде :)
Минаха няколко дни и аз бях забравил за всичко това, до колкото за мен този проблем е решен. В деня в който трябваше да донесат мебелите, рано сутринта се обадих да попитам, как са нещата и дали всичко е ОК.
Оказа се, че никой не се е обаждал и уредите не са доставени. След, което бях леко шокиран от отношението на такава фирма към клиентите си. Веднага се обадих в София и поисках телефона на дректора на представителството в моя град.
За моя радост, телефонът беше даден, след като обясних ситуацията. Оказа се, че директорът е директорка :)
След кратък разговор ми беше обещано, че веднага ще се заемат с въпроса.
Вечерта оборудването беше доставено на родителите ми и монтажът на кухнята беше отложен с 1 ден и това при положение, че хората не са местни, а доставиха мебелите от Велинград. След 2 дни се обадих да разбера, как вървят нещата и майка ми ми каза, че всичко е точно, само дето с тая фурна не може да се оправи, била много модерна.
На въпросът ми, няма ли упътване на български, получих отрицателен отговор.
Казах и да звъни на същата директорка и да иска упътване на български и да и обясни любезно, че НЯМАТ ПРАВО да продават без упътване на български.
На което майка ми получила отговр, че всички упътвания ги имало на техния сайт и да си го разпечатала!!!!!
Но след обяснение, че това не е нейно задължение да печата, каквото и да е било и обещаха да и доставят инструкциите до 1-2 дни.
След около седмица чакане, накарах майка ми да иде в КЗП и да пусне жалба срещу тях.
Аз не мога да разбра, как може фирма да получи поръчка и да не се свърже с клиента?
Как може да обещават срокове и да не ги спазват?
Как може да доставят нещо в нарушение на законите на РБ, като не предоставят инструкция на български?
И как такива фирми съществуват все още?????

Втoрият случай беше преди няколко дни.
Реших на близък човек, който страда от диабет да поръчам глюкометър от Maрвена ООД. Регистрирах се. Опитах се от тук да платя он-лайн, но не успях.
След което реших да направя поръчка с плащане при доставката.
Попълних си формата за поръчка и я пратих.
След няколко дни се опитах да разбера дали е получен глюкометъра, оказа,се, че не е.
След обаждане във фирмата се оказа, че те звъняли, но никой не вдигнал телефона и за тях въпросът е приключил!!!!!!
По-голяма простотия не бях чувал!

Тук в Москва постоянно купувам он-лайн, всичко, от ядене до техника,
Но тук даже за 10$ да си направил поръчка, ще ти се обадят веднага за уточняване и потвърждание и нямало е случай в който да се наруши срокът или да липсва описание на руски или да липсва сертификат на стоката (за хранителните стоки). А ако не вдигнеш телефона, ще ти звънят, докато намерят някого.

Последният ми случай тук беше за поръчка на слушалки Сони с активно шумозаглушение. Поръчах ги в Събота и ми казаха, че в Понеделник ще ги доставят. В Неделя рано сутринта отидох на фитнес и си забравих от бързане телефона в къщи. Като се върнах, имаше 3 обаждания от непознат номер. Докато гледах, кой е звънял получих още едно.
Оказва се, че куриерът е звънял примерно веднъж на всеки час, за да уточни точното време на доставката.
Честно казано, все съм имал надежда, че с времето нещо ще се промени в тая България, но явно няма да я бъде.
С такова отношение към клиентите, нищо не става.
За което мога само да съжалявам.

3 коментара:

Атанас Янев каза...

Описаната от теб ситуация е класически случай на простотия, породена от:
1. Всички по веригата са на фиксирана заплата и хич, ама хич, не ги интересува твоята поръчка.

2. Фирмата съществува все още, защото има огромни задължения, а кредиторите и не смеят да я пипнат, за да не обяви набързо фалит... Дори и инжектират още, нещо като Гърция в момента :)

Ситуацията е ТРАГИЧНА :(

Анонимен каза...

Това показва колко много свободна пазарна ниша има в момента в този сектор.

деян тотев каза...

Описаната ситуация е абсурдна и показва колко сме далече като начин на мислене от развитите страни, което естествено предполага и различие в резултатите.