петък, февруари 24, 2012

Amazon и подводните камъни

Пиша тази история, за да може ако някой попадне в моята ситуация, да знае как да я реши.

Става въпрос за покупката на телефон iPhone 4S 64 от Амазон.
На 11.12.11г поръчах телефона от Амазон, като преди това се свързах с продавача и го попитах, този телефон работи ли в Европа и дали е отключен.
Получих потвърждение от него.

Dear Buyer,
Yes, this item is unlocked and can be used with any gsm based provider.
Хубавото там е, че писмата минават през вътрешна поща и копие остава в Амазон.
След получаването на телефона в Москва, се оказа, че е заключен под АТ§Т.
Веднага написах писмо и на Амазон и на продавача.
От гарантийния отдел ми написаха "няма проблем, ние сме супер, всичко ще си върнеш, чакай писмо"
По правилата на Амазон, трябва да отговорят и вземат решение в 14 дневен срок.
На 15-тия ден пак се свързах със съпорта, тия ми пишат "чакай".
ОК, чакам.
На 20тия ден започнах да пиша и на чата в съпорта и на мейла.
След около 25 дни ми казаха, че са благоволили да се съгласят да върна телефона.
Като аз през цялото време им пиша, че какво толкова има да разглеждате, като е налице измама и мошенничество и че продавачът ме е вкарал в заблуждение и за случилото се аз нямам вина.

Дадоха ми адрес за връщане и аз на следващия ден пуснах телефона за Щатите.
Но всички перепетии не свършиха с това.
В деня в който продавачът получи телефона, а аз го следях с трекинг номера, пиша писмо на Амазон, че телефонът вече е при продавача.
Получавам няколко писма.
В едното пише следното:
For your reference, this seller's returns policy states:

All returns are subject to 15-20% restocking fee.

    Any unopened media item or non-media item in original condition that is returned more than 30 days after delivery: 80% of item's price..
    Any item that is not in its original condition, is damaged, or is missing parts for reasons not due to our error: up to 50% of item's price
Аз им пиша, от къв зор ще ми удържат пари, след като аз не връщам телефона от каприз или прищявки, а за това, че продавачът е бил некоректен.
Тишина.
Получавам съобщение, че са ми върнали пари, които са на около 135$ по-малко от сумата, която съм платил или 16% надолу.
Писах гневно писмо, че нямам намерение да плащам за грешките на продавача и освен тази сума държа да ми върне и парите за пратката Москва - САЩ (около 60$)
Пак тишина.
На следващия ден пиша писмо, че ще се жалвам в организациите за защита на потребителите в САЩ и цитирах адресите:
http://www.econsumer.gov/english/
http://www.ftc.gov/bcp/consumer.shtm
http://www.aclu.org/
И на всички други, които намеря.
Като честно казано не бях сигурен дали това са именно адресите, на които да се пише жалби в тези случаи.
Съшо така разбрах, че в Щатите за всеки щат си има собствен "Division of Consumer Services", но в случая не знаех, към кого именно да се обърна. Но ако се сблъсквате с подобен проблем, намерете в Гугъл офиса на тази организция в щата, в който е некоректната фирма и пишете там.
Изобщо, тези организации за защита на потребителя са възникнали изначално в Щатите през 19 век, ако не се лъжа и явно работят много силно.

Като това писмо го пуснах и на Амазон и на продавача.
Точно след 15 мин. получих следното писмо:
Hello from Amazon.com.

We have checked into the matter and confirmed that you were not fully compensated for this purchase. Please accept our apologies for this situation. As a result, we have initiated another reimbursement for the balance of this claim. You should receive an e-mail confirmation when it is complete. 
Днес сутринта (няколко часа след това писмо) получавам следното:
Dear Buyer,

You were issued a full refund.
Така, че дано на някой му е полезно това.
В случая не ми върнаха парите за транспорта (около 60$), но ще ми е за урок и на мен - купувай по възможност от производителя.
Така, че телефонът ще го купя директно от шопа на Епъл.

А вие имали ли сте продобни проблеми и как сте ги решавали?

2 коментара:

ivo1017 каза...

Драго, определено не ти върви с пазаруването по Интернет. Миналата година случката с бг мееблите, сега това. Ти вече си върнал стоката, но не ти ли е минавало през ума да го отключиш? Вярно е незаконно и отпада гаранцията, но поне нямаше да натрошиш толкова нерви, време и пари.

Аз имах подобен случай, но със спорт директ. Проблема беше, че екипа, който поръчах беше друг цвят и размер. Случаят го разреших бързо още след първото писмо. Върнах стоката, като платих доставката. Те ми пратиха, което бях поръчал и платил и тениска като бонус.

За техника и т.н. не ми се е налагало да купувам от чужбина. Първо гаранцията за уреда, кой я обслужва, мито, такси и още една камара формуляри.

Unknown каза...

За iPhone 4S няма хакове и не се знае дали изобщо ще има. Тук ми казаха "може да чакаш месец, може и година, а през това време го ползваш само, като iPad :))))"
Но мен този вариант не е устройва.
Тук в Русия, точно тази модификация струва около 1000 евро, а там е около 850$
Разликата е много чувствителна.