понеделник, май 13, 2013

Кейс на контекстна реклама в Яндекс

Отдавна се каня да публикувам кейс за кампания в Яндекс Директ (direct.yandex.ru)
1-вите няколко дни, клиентът сам управлява рекламната кампания и както се вижда от графиките, резултатът беше много висока цена на клика (малко под 1$), голям разход (около 120$ на ден) и нисък CTR.
Всичко това е пряко свързано с оптимизирането на рекламните кампании, ключовите думи, текстовете, цената на бида, начина и стратегията на показване.
След намесата от моя страна, нещата рязко се подобриха, цената падна драстично, вдигна се CTR и към днешен ден средната цена на клика е под 0,20$!!!! и разходът под 20$ на ден.
Нишата е "Недвижими имоти", като ключовите думи са средно и ниско честотни.
Стратегията е "Гарантирано показване" в страничния блок или блокът под резултатите.
Показване само в Яндекс, без показване в дисплейната мрежа.

Изводът - не правете неща, които не знаете, защото това не води до икономия на средства, а напротив - до преразход на бюджета, който сте заложили за рекламна кампания.
Доверете се на професионалисти, които знаят, какво и как да го направят, за да Ви спестят средства и да докарат максимално количество таргетирани посетители.

2 коментара:

Ибизо Ибизов каза...

Аз много не съм съгласен с графиките, тъй като до тях трябва да има и графика с реализираните сделки за периодите.

Реално погледнато ако с цена на клик 1 лв и бюджет от 20лв на ден правиме 20 продажби а с цена на клик 0.20 ст и същия бюджет правим много по-голям трафик но никакви продажби тогава какво става?

Не е важно колко трафик докарваш, а колко продажби имаш! Особено ако няма да правиш пари от някакви рекламни мрежи.

SEOLab.bg каза...

Аз не се занимавам с продажби! За това си има отделен отдел и аз нямам достъп до тази информация. Моята работа е да докарам максимално целеви трафик, на максимално ниска цена. А как ще конвертират този трафил е работа на съвсем други хора, върху които аз нямам влияние.
Аз показвам кейс на моята работа, която аз лично върша и контролирам. Надявам се, че правите разлика между различните етапи в тази верига.