Тук ще разкажа за това как аз лично оценям площадката от която ще купя линк.
С метода който описвам, не твърдя че това е най-правилният, но поне дава някаква гаранция, че няма да купя линк на площадка която няма никаква тежест.
Но да започна по реда на нещата.
1) Първо гледам PR на сайта, като проверката е за www и без него.
Ако PR е висок (от 5-ца и на горе), правя проверка не е ли "слепен" домейна чрез редирект към някой друг реален домейн с висок PR.
Ако PR е нулев или 1, то взимам ключовите думи от тайтъла и проверявам сайта излиза ли в СЕРП-а по някоя от тях.
Ако липсва, то проверката спира до тук и нищо не купувам.
2) Ако до тук всичко е наред, правя проверка на бековете. Ако бековете са изключително от вътрешни страници, това означава че PR e дошъл изключително от каталози, форуми и т.н. и такъв сайт няма особена тежест.
В този случай, ако цената е ниска, може да се купи линка, за избутване на СЧ (средночестотни думи) в СЕРП-а. Но за ВЧ (високо честотни) няма да свърши работа.
Ако в бековете виждаме и главни страници, то тогава всичко е наред и пристъпваме към 3-тата проверкa.
3) Проверка на OBL (Out Bound Links) или това е числовото значение на всички изходящи линкове от сайта на който ще купуваме линк.
За себе си съм създал такава схема, ако сайта е до 1000 страница и има повече от 50-60 изходящи, то аз лично не купувам линк от такава площадка, като изходящите се увеличават пропорционално на проиндексираните страници.
Искам само да уточня, че става въпрос за съвкупност от всички линкове и ако тези 50-60 линка са само от главната страница, то такива сайтове изобщо не си правя труда да ги изучавам и разглеждам.
За това колко изходящи от една страница трябва да бъдат, съм писал в други статии, но пак ще се повторя, в зависимост от PR на страницата, в рамките на не повече от 5-10 изходящи.
Уверен съм, че за много съществува дилемата "какво да избера" - площадка с висок PR или площадка сходна по съдържание на моя сайт.
Мога да твърдя на 100%, че за бота в случая е важна релевантноста на площадката пред PR-a!
Не бъркайте "релевантност" и "тежест"!
Релевантноста е степен изразена в % която съответства на "инвертирания файл" на страницата, където стои Вашият линк по еталонния документ за дадената тематика заложен в търсачката.
При еднакви условия (взети хипотетично, до колкото няма такива), релевантноста на линка има по-голямо влияние отколкото тежеста на страницата.
събота, октомври 18, 2008
Как аз оценям линковете които купувам
Етикети: релевантност, OBL, Out Bound Links
Хареса ли ти статията? Абонирай се по RSS и получавай най-новите обновления моментално!
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
6 коментара:
Много добра статия! Предполагам е във връзка с онзи сайт от форума, който продаваше 200 връзки от сайт с ранг 6 ;)
Написването ме подтикна един друг пост, където имаше запитване по OBL, но статията е комплексна и засяга и тези проблеми с 6-цата. Надявам се за някой който купува линкове да му е полезна, а за тези които продават да разберат че слагането на купища безплатни линкове във футера не само че не е полезно, но е и вредно за самите тях.
Полезно, много полезно и практично. А можеш ли по някакъв начин да обвържеш този начин с цифровото изражение на стойността на линка? Или ако имаш възможност да погледнеш този сайт под името ми и да ми дадеш примерна цена колко може да струват линкове от него. Английската му версия е добавена в началото на септември и не е добре индексиран още, но все пак, ориентировъчно ако може да посочиш каква би била една разумна цена която мога да поискам за линк ще съм ти задължен.
Tова че сайта е на безплатен хостинг му сваля цената драстично.
Ако сайта е на хостинг 2-ро ниво, то с тази 6-ца от главната можеш да взимаш поне по 30-40лв за линк, а от вътршените където имаш 4-ки по 6-8 лв. за линк.
Но во този случай от глвната 10-на лв., за вътрешните 2-3 лв.
Препоръчвам не повече от 5-6 линка от главната и по максимум 3 от вътрешните за да не ти наложат филтри и да има ефект от линковете и клиентите да са доволни.
но можеш да си регнеш домайен 2-ро ниво и да прехвърлиш сайта на този домейн, а от стария да направиш редирект 301, а след време и да го свалиш.
Не виждам смисъл да развиваш толкова един проект на безплатен хостинг, без да имаш възможност да го монетизираш както трябва след това, не само с продажбата на линкове, а иозбощо, включително и контекстната реклама.
Успех!
Извинявай, не съм видял правилно...не 6-ца, а 5-ца.
За главната около 15лв за нормален сайт, за този 6-8лв., за 4-ките 5-6 лв за нормален и 1-2 лв за този.
Съжалявам, ако съм те заблудил с п-то си съобщение, не съм видял правилно цифрата на PR-a на бара на браузера.
Благодаря за бързия отговор. Мисля и аз по-въпроса за домейна, кофти е че в хит.бг редиректа може да стане само с метарефреш. Ще го видя как, но този по-скоро ще го оставя така, публикуван е в доста учебници и помагала по история и ще го оставя да помага за образованието и културния обмен между страните :) а на негова основа ще развия един по-комерсиален. И ще си ползвам линковете за себе си. Мерси още веднъж.
Публикуване на коментар