събота, октомври 18, 2008

Как аз оценям линковете които купувам

Тук ще разкажа за това как аз лично оценям площадката от която ще купя линк.
С метода който описвам, не твърдя че това е най-правилният, но поне дава някаква гаранция, че няма да купя линк на площадка която няма никаква тежест.
Но да започна по реда на нещата.
1) Първо гледам PR на сайта, като проверката е за www и без него.
Ако PR е висок (от 5-ца и на горе), правя проверка не е ли "слепен" домейна чрез редирект към някой друг реален домейн с висок PR.
Ако PR е нулев или 1, то взимам ключовите думи от тайтъла и проверявам сайта излиза ли в СЕРП-а по някоя от тях.
Ако липсва, то проверката спира до тук и нищо не купувам.
2) Ако до тук всичко е наред, правя проверка на бековете. Ако бековете са изключително от вътрешни страници, това означава че PR e дошъл изключително от каталози, форуми и т.н. и такъв сайт няма особена тежест.
В този случай, ако цената е ниска, може да се купи линка, за избутване на СЧ (средночестотни думи) в СЕРП-а. Но за ВЧ (високо честотни) няма да свърши работа.
Ако в бековете виждаме и главни страници, то тогава всичко е наред и пристъпваме към 3-тата проверкa.
3) Проверка на OBL (Out Bound Links) или това е числовото значение на всички изходящи линкове от сайта на който ще купуваме линк.
За себе си съм създал такава схема, ако сайта е до 1000 страница и има повече от 50-60 изходящи, то аз лично не купувам линк от такава площадка, като изходящите се увеличават пропорционално на проиндексираните страници.
Искам само да уточня, че става въпрос за съвкупност от всички линкове и ако тези 50-60 линка са само от главната страница, то такива сайтове изобщо не си правя труда да ги изучавам и разглеждам.
За това колко изходящи от една страница трябва да бъдат, съм писал в други статии, но пак ще се повторя, в зависимост от PR на страницата, в рамките на не повече от 5-10 изходящи.

Уверен съм, че за много съществува дилемата "какво да избера" - площадка с висок PR или площадка сходна по съдържание на моя сайт.
Мога да твърдя на 100%, че за бота в случая е важна релевантноста на площадката пред PR-a!
Не бъркайте "релевантност" и "тежест"!
Релевантноста е степен изразена в % която съответства на "инвертирания файл" на страницата, където стои Вашият линк по еталонния документ за дадената тематика заложен в търсачката.
При еднакви условия (взети хипотетично, до колкото няма такива), релевантноста на линка има по-голямо влияние отколкото тежеста на страницата.

6 коментара:

Васил Тошков каза...

Много добра статия! Предполагам е във връзка с онзи сайт от форума, който продаваше 200 връзки от сайт с ранг 6 ;)

Drago каза...

Написването ме подтикна един друг пост, където имаше запитване по OBL, но статията е комплексна и засяга и тези проблеми с 6-цата. Надявам се за някой който купува линкове да му е полезна, а за тези които продават да разберат че слагането на купища безплатни линкове във футера не само че не е полезно, но е и вредно за самите тях.

Стоян каза...

Полезно, много полезно и практично. А можеш ли по някакъв начин да обвържеш този начин с цифровото изражение на стойността на линка? Или ако имаш възможност да погледнеш този сайт под името ми и да ми дадеш примерна цена колко може да струват линкове от него. Английската му версия е добавена в началото на септември и не е добре индексиран още, но все пак, ориентировъчно ако може да посочиш каква би била една разумна цена която мога да поискам за линк ще съм ти задължен.

Drago каза...

Tова че сайта е на безплатен хостинг му сваля цената драстично.
Ако сайта е на хостинг 2-ро ниво, то с тази 6-ца от главната можеш да взимаш поне по 30-40лв за линк, а от вътршените където имаш 4-ки по 6-8 лв. за линк.
Но во този случай от глвната 10-на лв., за вътрешните 2-3 лв.
Препоръчвам не повече от 5-6 линка от главната и по максимум 3 от вътрешните за да не ти наложат филтри и да има ефект от линковете и клиентите да са доволни.
но можеш да си регнеш домайен 2-ро ниво и да прехвърлиш сайта на този домейн, а от стария да направиш редирект 301, а след време и да го свалиш.
Не виждам смисъл да развиваш толкова един проект на безплатен хостинг, без да имаш възможност да го монетизираш както трябва след това, не само с продажбата на линкове, а иозбощо, включително и контекстната реклама.
Успех!

Drago каза...

Извинявай, не съм видял правилно...не 6-ца, а 5-ца.
За главната около 15лв за нормален сайт, за този 6-8лв., за 4-ките 5-6 лв за нормален и 1-2 лв за този.
Съжалявам, ако съм те заблудил с п-то си съобщение, не съм видял правилно цифрата на PR-a на бара на браузера.

Стоян каза...

Благодаря за бързия отговор. Мисля и аз по-въпроса за домейна, кофти е че в хит.бг редиректа може да стане само с метарефреш. Ще го видя как, но този по-скоро ще го оставя така, публикуван е в доста учебници и помагала по история и ще го оставя да помага за образованието и културния обмен между страните :) а на негова основа ще развия един по-комерсиален. И ще си ползвам линковете за себе си. Мерси още веднъж.