сряда, юли 08, 2009

Статиите - мощно оръжие в ръцете на оптимизатора

Предолагам, че всички са чели и слушали за отличния ефект който дават статиите, като част от СЕО мероприятията, наред с такива като регистрация в директориите, купуването на линкове и т.н., но въпреки всичко искам да се спра на този вид дейност малко по-подробно.
Явно много хора не правят разлика межу рекламен текст, прес релиз и статия.
Казвам това, защото преди няколко дни пуснах една директория за статии, но съдейки по материалите които получавам никой не е наясно за какво става дума и най-лошото е, че никой не чете правилата в които ясно е записано какво може и какво не.
За това реших тук на блога си да развия темата малко по-подробно.

Рекламен материал е текст от сорта:
"Нашата супер фирма предлага супер мебели по супер цени. На сайта ни има пълен каталог от всички видове мебели които имаме в наличие"
На някой това да му прилича на статия?
Това даже не е и прес релиз, но за прес релиза, ще пиша в друга публикация.
Това си е чист рекламен текст и нищо повече.

Статия е когато разказваш увлекателно за нещо което знаеш или ако вземем темата с мебелите звучи от рода на:
"Всяко младо семейство мечтае за свое жилище и когато настъпи този момент в който се сдобият с него, възниква въпроса за неговото обзавеждане. Това в какъв цвят да бъде спалнята, хола или кухнята можете да решите заедно или да се обърнете към фирма която се занимава с интериор и проектиране на вътрешното пространство"
Като думите обзавеждане и интериор (като пример) са нужните ви ключови думи и имат линк към вашият сайт.
Като в текста не трябва да има рекламни фрази, имена на фирми и т.н.

Защо казвам, че статията е мощно оръжие?
Предимствата на статията пред регистраицията в обикновенните директории са много.
Най-важните са, че получаваш линкове с конкретните и нужните ключови думи, получаваш линкове от страница с релевантен на темата текст. Все пак страницата където са линковете съдържа текст, релевантен на ключовите думи.
Гугъл отдавна се е научил да разпознава тематиката на съдържанието. Също така не маловажно е, че на страницата където е статията има (в иделания случай, ако сайта не продава линкове от вътрешните страници или sidewide линкове) само твоите изходящи линкове + например контекстната реклама.
Ако разгледаме напр. линковете които получаваме от директориите, какво виждаме.
На една страница имаме напр. 10 линка към различни сайтове, нямаме линк от анчора, а имаме линк от рода на http://moisait.com или в най-добрия случай, това е заглавието.
Или на страницата с подробното описание имаме един линк към своя сайт, но пак без нужните ключови думи и много кратък текст, обикновенно до 250 символа.

Пред всеки един оптимизатор, който използва статиите като оръжие за изкарването на сайта в търсачките на по-добри позиции, възниква въпроса с материала с който работи.
Да пишеш сам стотици статии на една тема практически е нереално.
Да ги поръчваш на копирайтери - финансово неизгодно.
А да публикуваш една и съща статия навсякъде води до проблеми. Или няма да я приемат по-сериозните сайтове, заради неуникалност (никой не иска на сайта си дублиран контент) или ако я приемат, то след време Гугъл ще прати тия страници във вторичния индекс, пак по същите причини.
За целта се взимат (поне) 2 статии. Взимат се пасажи от едната и от другата статия и се събира съвършенно нова статия.
След като сме я събрали, почваме да пишем синоними към всички възможни думи и колкото повече, толкова по-добре.

Като пример, ако вземем горния текст се прави нещо от сорта на това:
Всяко {младо|съвременно} семейство {мечтае|желае} за {свое|собственно} жилище и когато {дойде|настъпи} този {момент|миг} в който се сдобият с него, {възниква|изплува|се появява} въпроса за неговото обзавеждане. Това в какъв {цвят|стил} да бъде спалнята, хола или кухнята можете да решите {заедно|сами} или да {се обърнете към|наемете} {фирма|компания} която се занимава с интериор и проектиране на вътрешното пространство.

По този начин ще получите от няколко стотин, до няколко хиляди варианта на статията си.
По този линк можете да свалите една от програмите които аз ползвам. Програмата е напълно безплатна. За съжаление сайта на разработчика не работи, за това съм я качил на на Rapidshare.
ОБщо взето е това и ползвайте статиите в своята работа и резултатите ще настъпят много бързо.

Ето и един кратък списък на БГ сайтове които приемат статии. Не съм го проверявал за сега, така че ако има нередности, кажете да ги поправя.
Или ако знаете други сайтове, пишете и ще ги добавя.

http://dir.pazzar.net/submit_article.php
http://www.vlez.eu/?page_id=19
http://tigbg.net/advertise.php
http://4bg.info/submit_article.php
http://www.mooveto.net/bg/posts/add
http://3rdnews.info/20081025155702-top-news-pravila-za-publikaciya-na-statiya-v-site.html
http://articlesbg.com/login.php
http://www.mercedes-club-bg.com/submitnews.php
http://www.linkove.org/submit_article.php
http://zapek.net/default-form
http://www.izvanzemni.com/Добавяне-на-статия/
http://topbuls.com/article_create.php
http://www.bg-student.org/bg-student/e107_plugins/links_page/links.php?submit
http://www.dimisoft.net/restricted.php
http://www.bghot.net/login.php
http://funbg.net/signup.php
http://statiite.com/
http://make-bg.com/add.php
http://www.seo.webg.org/become-an-author-in-our-site
http://www.varnadnes.org/viewpage.php?page_id=7
http://www.4at.vratza.com/subcontent.php?article
http://statiite.blogspot.com/2009/05/blog-post_5890.html
http://bg-dir.info/addstat?white=1
http://artdir.info/page.php?id
http://www.axeny.com/rules/
http://bglogs.com/submit_article.php
http://www.feedscraft.com
http://www.funbg.net/submitnews.php
http://www.kak-da.com/login.php?pub
http://www.lover-bg.com/publishing/
http://www.articlebg.net/

Желя успех на всички!

18 коментара:

3D Уеб Дизайн каза...

Да ти кажа, тоя формат: {възниква|изплува|се появява} ми прилича на директно копирано от един руски софтуер който ползвам за уникализиране на статии. :)

Drago каза...

Да, софта е руски и безплатен.
Единствено в него няма проверка на уникалност.
Но ако всичко се прави както трябва тя е достатъчна за доброто уникализиране и размножение на текстовете.

Васил Тошков каза...

Статията е много полезна. Аз отдавна работя главно чрез директории за статии и връзки от тях.

За твоята нова директория - добре идея, харесва ми, но не мога да схвана само едно ограничение, това, статиите да са интересни и да не са сухи представяния.

Според мен е много по-важно да се стремиш към уникално съдържание, стига да е смислено и без значение на кой колко му е интересно. Не вярвам някой да седне да чете точно директория за статии.

Обикновено попадат на каквото им трябва от търсачките. Прочитат го без значение дали е интересно или не - щом са попаднали, значи ги интересува. И после се махат.

Васил Тошков каза...

Моята директория за стати е на адрес:
http://www.axeny.com/

Drago каза...

По тази логика нека пълним нета с уникални но безсмислени текстове и не само директориите за статиите са такива, но и сайтовете които правим. Но за това ще сме уникални :) Не съм съгласен с твърдението, че никой няма да седне да ги чете. Има много примери на успешни директории за статии, които се ползват с отлична репутация и имат много добра посещаемост. Не случайно (поне на моят сайт) има форма за коментари, възмоност за оценка на автора и т.н.
Може би те смущава това, че директорията не е нишова, а обща и универсална?
Ако това беше директория само за СЕО например и се публикуват статии само на тема СЕО, пак ли би твърдял същото?

Penko каза...

Ето и моята директория от статии

http://bglogs.com/submit_article.php

Drago каза...

Добавен в списъка :)

Puiako каза...

ето още един хубав сайт за добавяне на статии http://www.feedscraft.com/

man0l каза...

Мерси за линка за програмата :)
При мен кирилицата се чупи и не се вижда нищо, имаш ли идея от какво е?

Drago каза...

Опитай така.
!) Сложи текста в NotePad-a или друг текство редактор, само не и Word-a и от там го копирай и пейстни в програмата. Би трябвало да стане!
2) Другият метод е да пишеш текста и да създаваш схемите направо в програмата.
3) Третото е да нямаш някой шрифт, който ползва програмата или да имаш проблем с кирлизатора.

Анонимен каза...

за съжаление повече от 90% от хората събмитващи статии (в това число и много "seo специалисти") нямат и бегла представа как да използват статийте и платформите предоставящи публикуването на статии. "Само сега, само при нас .." е най-често срещаната статия(ако мога да кажа за това клише статия).причината, поради която все оше не съм направил директорията си платена е заради тези 10%(че и по-малко) , които знаят истинската стойност на статийте.

Drago каза...

@Анонимен, все пак за да се научат хората кое как е, някой трябва да им покаже. За това повдигнах и темата. Надявам се, че в един момент директориите за статии ще започнат да се пълнят с качествен материал.
Ако човек се замисли, получаването на 2-3 перманентни линка, за които не се налага да плащаш всеки месец, оградени с релевантен текст си заслужават човек да седне и да се напрегне малко за да напише нещо интересно. :)

Анонимен каза...

@drago,
тц, няма да се научат
ето един от бисерите(малкото) за днес(добре е, че денят заваля)
заглавие: Хотел Грами Банско, Хотел в Банско, Хотели в Банско, хотели Банско, Банско хотели
описание: Хотел Грами Банско, Хотели в Банско,хотели Банско, Банско хотели, xотел Грами Банско с телефони, цени, снимки, галерия. Онлайн регистрация в хотел Грами. Ски в Банско. Почивка в хотел Грами Банско
п.с.умишлено оставам "анонимен" поради факта, че присъствам в списъка по-горе и да не отчайвам колегите :)

Drago каза...

Тия бисери ги знам :)
Като видя такова, баня веднага, че да не си губи повече времето с моя сайт :)

gdinko каза...

имам въпрос. всички директории от списъка по горе са толкова зле от към всичко и ПР и СЕО, заслужава ли си да се субмитва в тях ? май линка и отделеното време няма да си струват. как мислите или има смисел ?

Drago каза...

Линковете никога няма да навредят, освен ако не са от линкоферми или сайтове с много ниско качество. Но като видите сайта, веднага можете да прецените дали това е изоставен сайт, пълен със спам линкове към виагри, казина и секс ресурси. Ако е такъв, то спокойно го прескачате.
Ако не, то си заслужава при всички случаи отделеното време. След няколко месеца, този сайт може да получи PR. А линка ще си остане там. )

Michael Cage каза...

Имам едно питане за публикуването на статии. Добра ли е идеята връзките с анхор текст да бъдат в първия абзац на статията и в нейния край, или няма значение тяхното разположение?

SEOLab.bg каза...

Като правило, много директории не позволяват линк в самото начало на текст, особенно когато той излиза като кратък вариант в списъка с всички статии, в самата категория.
Но трябва да гледата правилата на самата директория и да решавате спред ситуацията. Макар, че може да не е указан този пункт и редакторът да откаже публикуване, заради това.
Аз бих сложил линка във втори или трети абзац, за да не нарушавам правилата на директорията със сигурност :)