вторник, август 18, 2009

Моят нов проект Press-release.bg

Тези дни официално пуснах в свободно плаване проекта за публикуване на прес релизи и съобщения за пресата - PresRelease.bg
В тази статия бях обещал да напиша по-подробно какво представялва прес релиза и с какво се отличава от статията или рекламния материал.
Но честно казано не искам да се повтарям, още повече, че тук съм го обяснил много подорбно.
За това ще напиша най-основните положения, а на който му е интересно, да мине по линка по-горе и прочете пълния материал.
Прес релиза е PR документ, който се представя за публикуване в средствата за масова информация.
Прес релиза трябва да бъде актуален и интересен за потенциалната аудитория.
Прес релиза трябва да отговаря на няколко условия.
- Заглавие - кратко и ясно, не трябва да съдържа името на фирмата като правило.
- Текст - най-важен е първият абзац (lead). Схемата е "Кой, къде, какво, кога"
Препоръчително е да има коментари/цитати от отговорни лица, представящи прес релиза. Желателни са статистики и цифри, това е нещото което може да накара една медия да те цитира.
В никакъв случай не е допустима открита реклама в прес релиза, вмъкването на контактна информация, линкове към други сайтове и т.н.
- Контакти - тук се публикува цялата контактна информация. Контактно лице за връзка, мейл, сайт, физически адрес и други начини за връзка (ICQ, Skype и т.н.)
Има 3 основни вида Прес релизи:
- анонс - това е съобщение за предстоящо събитие.
- новина - събитие което вече е минало. Тук е желателно да се цитират участници в събитието.
- информационен - това е прес релиз за събитие което все още протича и в него се дава актуална информация за това какво се е случило до този момент.
За всички които имат какво да публикуват, добре дошли на единния портал за прес релизи в България!