понеделник, април 18, 2011

SEO-то на запад - Част 1

Както писах преди, примерно от октомври месец аз стопроцентово минах на англоезичния сектор. За тези шест месеца ми се удаде да постигна нелоши резултати - да изкарам сайта от нулата в ТОП30 по конкурентна ВЧ (високочестотна) дума и в ТОП10-ТОП3 по голямо количество СЧ и НЧ (средно и ниско честотни) думи, което даде месечен ръст на органичния трафик примерно на 51000 човека (или около 1650 човека на ден средно). Успешните експерименти по монетизацията на сайта (тестване на различното разполагане на банерите и печлабите от участието в различни партнерски програми) доведоха до ръст на дохода в 3-4 пъти (около 400-500$ на ден). И изобщо имам повод да се почувствам грамотен специалист, макар и да не получавам никакви дивиденти (освен моралните) от резултатите на своя труд.

На фона на тези гръмки успехи, президентът на компанията реши да се обърне към услугите на западните ТОП SEO специалисти - а все пак, ако знаят някакво такова SEO-кунг фу, което на нас не ни е известно.

Казано-направено
Първо започнахме да разглеждаме компанията RankPay. Те са уникални с това, че едва ли не единственни на запад взимат пари, когато сайтът се намира в ТОП-а. You don’t rank – you don’t pay! No catches!


На пръв поглед изглежда - ето я панацеята от всички беди. Но при по-обстойно разглеждане започнаха да излизат много неприятни детайли, които няма да може да забележи обикновен клиент, който не е "подкован" в SEO-то.
- вие сте задължени да сключите договор на 6 месеца (!), при това развалянето на контракта ще ви струва 200$ глоба. Т.е. каквото и да сте правили преди - ако движение нагоре се появи в течение на тези 6 месеца, те автоматически ще се запишат на сметката на Rankpay и за това ще трябва да си платите.
- започвате да плащате при влизане в ТОП30 (!), при което минималната сума за намирането на трета страница струва 100$ в месец (!), Втора страница ще ви излезе 200$, а топ 10 от 300$, а ТОП3 няколко стотин $ в месец, в зависимост от конкурентноста на ключа.
Ще си кажете, но и какво тука има толкова?
А сега си представете, че сте дали заявка на 10 ключа за опитмизация и сумирайте разходите. Как ще ви хареса да плащате 1000$ на месец за това, че всички думи се намират на 3-та страница в течение на 6 месеца? А според условията на договора, компанията има право да получава тези пари от вас - договорът се изпълнява!
Още повече, че озвучените суми са справедливи даже за най-нисконкурентните НЧ думи по техния сервис (ако не вярвате поиграйте си с техния сервис за определяне на цените). Представете си, колко можете да получите за оптимизацията на 30-50 НЧ думи по такива цени? Аз отдавна да съм олигарх от местно значение.
- но това не е всичко. За оптимизация взимат само думи, които имат статус SEO opportunity только Very Good и Excellent в техния сервис за проверка. Обикновенно такъв статус се дават само на НЧ думи или ниско конкурентни СЧ, които може много леко да се изкарат в ТОП-а. Никакви други думи не приемат. Когато аз видях, какво ми предложиха вместо хубавата СЧ дума - аз просто умрях от смях. Това бяха ключове с търсения по-малко от 100 (!) пъти в месец според Google Keyword Tool. А някоя собственичка на интернет магазин за памперси 100% ще се поведе на такова предложение.
И като цяло на основание на гореизложеното мога да направя извод - не всичко, което блести е злато.
Това беше първият неуспешен опит да използваме чуждестранния SEO-опит, а за вторият опит, ще напиша малко по-късно, но най-вероятно без указване на имена на фирмата и техните представители.
Оригиналът е тук