петък, април 22, 2011

Яндекс пусна webvisor в пъблик


За какво става дума.
Преди известно време Яндекс купи сервиса http://webvisor.ru/, като преди това инвестира в неговото създаване и развитие.
В момента Яндекс търси нови и интересни проекти за инвестиране и развитие.
Ако имате креативни идеи, но ви липсват финансии, можете да предложите своят проект за финансиране от страна на Яндекс в техния проект "Старт" и по-точно "Яндекс.Фабрика", където можете да си осигурите финансиране до няколко стотин хиляди $, ако проектът наистина предизвика внимание разбира се :)
Та да се върна на уебвизора.
Това е сервис, който записва какво прави потребителят на вашия сайт. Преполагам, че сте срещали или чували за подобни сервиси.
Яндекс е внедрил сервиса в контекстната реклама Директ.
И всеки клиент, който има оборот над 6.000рубли (малко над 200$) може да го използва, за да види, поведението на потребителя.
Но, тук идва и следващият въпрос.
Само за контекстната реклама ли се използва?
Разбира се, че НЕ!
Преди всичко това е още един, много сериозен фактор, спадащ към поведенческите фактори, които използва Яндекс при аранжирането на SERP-a.
И явно това наблюдение не е от вчера или днес.
И ако някой си мислеше, че с изкуствени сервиси за "накликване" и имитиране на посетителя може да излъже Яндекс, се оказва, че е бил в голяма грешка, защото именно през този сервис, Яндекс може да следи всеки потребител, от къде е дошъл, къде е отишъл.
Така, че поведенческите фактори все повече взимат влияние в Яндекс и все по-малко зависи от линковете.
Да видим и Гугъл кога ще подхване тази тенденция.

2 коментара:

Гена каза...

Да, точно това за модераторите на Яндекс много ще им помага.
Технолочески са ограничени, разбира се - запис на всеки потребител отнема много ресурси.
Затова са дали и ограничения:
"Для сайтов с большой посещаемостью Вебвизор записывает не более тысячи визитов в день"

Unknown каза...

Да наблюдават ТОП-а мисля, че няма да имат проблеми с ресусрсите :)
Това + анкетите от ассесорите ще им позволява да правят много по-прецизни анализи.
Ще видим, какво ще излезе.