събота, април 21, 2012

Изборът на думи за оптимизацията на сайта

Много често се сблъсквам със ситуацията, в която клиентът иска да оптимизира сайта си, но и сам не знае точните думи, по които да го направи.
Основният инструмент, който се използва от почти всички, това е Инструментът на Adwords за работа с ключовите думи.
Но много знаят, че данните от там в повечето случаи не са точни и прогнозируемият трафик силно се отличава от реалния.
Аз ще Ви разкажа за един малко по-различен метод на фокусиране на ключовите думи.
Става въпрос за портален сайт, на който има много и разностранна информация, но все пак с определено семантическо ядро и целеви посещения.
т.е. не толкова размит, като трафик, а конкретен с конкретна таргет група.
За да се определят ключовите думи, до колкото това е нов сайт, няма история, няма нищо, беше взето решение да се пусне реклама в Adwords.
При добавянето на ключовите думи, постоянно гледах системата, какво предлага и всички тематични ключове бяха добавяни. Като периодически, по няколко пъти на ден проверявах, какви нови думи предлага системата.
По този начин бяха добавени около 2000 ключа.
Бяха създадени обяви за основните ключови думи и беше пусната рекламна кампания, която продължи около 3 седмици.
За това време се събра достатъчно материал за анализ и отсев на ключовите думи.
След отсева на всички ключове, беше установено, че основният трафик върви по 20-на думи и още 40-50 заслужават внимание, до колкото те можеха да бъдат извадени без външни линкове, а само благодарение на вътрешното линкване в рамките на сайта.
Бяха написани около 50 статии - за всеки ключ отделна статия.
Тези статии бяха добавени в разделите "статии" и "новини" на сайта и се започна работа по тяхното изваждане в СЕРПа.
За времето за което вървеше рекламната кампания бяха похарчени около 600-700$
Като тук трябва да си призная, че това бяха кампании по ваучери, купени за по 8-10% от себестойността им.
В момента към този сайт има купени малко над 1000 линка в САПЕ на сума 80$!!!! в месец и сайтът е в ТОПа по над 100 думи, които се следят и има трафик, който е равен на този, който имаше по време на рекламната кампания с 2000 думи.

Така, че когато прогнозите на Адуордс не се сбъдват и не знаете, какво да очаквате и по какви думи да работите, то използвайте методът с реална рекламна кампания и вижте по какви думи реално идва трафик.
Този метод има един недостатък - няма как да Ви покаже трендовете и работи само сега и само на този момент.
Но за полагане на основите за една SEO кампания, това е напълно достатъчно.